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Wien, 16.07.2018, 09:01   DEUTSCH / ENGLISH




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Kalender

Diese Rubrik kann von Universitäten, psychoanalytischen Vereinen, Verlagen, Auktionshäusern und Museen genützt werden, um auf ihre Psychoanalyse relevantes Programm aufmerksam zu machen. So soll es für unsere internationalen User schneller möglich sein, zu erfahren, wann und wo der nächste Kongress, die nächste Tagung, Versteigerung oder Buchpräsentation stattfindet. 

Falls wir Ihr Interesse wecken konnten, für weitere Informationen bitte Email an: kalender@derwienerpsychoanalytiker.at



“Bahnfahrt mit Maxwell”

16.04.2018 18:00

öffentlich
Veranstalter: Psychoanalytische Bibliothek Berlin
Veranstaltungsort: Psychoanalytische Bibliothek Berlin
Hardenbergstraße 9
10623 Berlin
Deutschland
>> Webseite

Ein Gespräch mit Andreas Seeck über Sigmunds Freuds Übertragung des Energiesatzes der Physik auf die Psychologie
Montag, 16. April, 18:00
Veranstaltung Navigation
Andreas Seeck ist Physiker und arbeitet an einer wissenschaftstheoretischen Studie zur Freud’schen Theoriebildung. Die wohlbekannte Nähe Freuds zum Denken der Physik wird von ihm als präzises Fallbeispiel für einen großen Übertragungsprozess verstanden, der sich um die vorletzte Jahrhunderwende am Energiesatz der Physik vollzogen hat.

Ausgehend von einem Thesenpapier, das auf Anfrage erhältlich ist (mcoelen@icloud.com) werden wir im Gespräch Hintergründe, Umstände und Möglichkeiten dieser Übertragung erörtern.

Moderation: Marcus Coelen

PROJECTIONS: Marilyn Monroe´s onscreen persona

16.04.2018 19:00

öffentlich
Veranstalter: Freud Museum London
Veranstaltungsort: Freud Museum London
20 Maresfield Gardens
NW3 5SX London
Vereinigte Königreich
>> Webseite

ENGLISCH

16 April 2018 - 30 April 2018
Mondays 7-9pm

Three Week Evening Course

Norma Jeane Baker transformed into Marilyn Monroe inside Hollywood’s ravenous glare. She began her entertainment career as a pinup model and soon secured her place as a bona fide international movie star. The ever-luminous Marilyn stole every scene she appeared in; many cinema scholars equate Monroe with the essence of the art form itself, due to the magic she invariably conjured up on the silver screen. She possessed an instinctive and sophisticated understanding of how to construct memorable images, and was not afraid of being vulnerable in her artistic process.

But beauty, talent and success did not diminish the pain of emotional difficulties Marilyn lived through. Abandoned in childhood by her parents, she experienced the vagaries of fame in her professional life, was bullied by powerful studio bosses, had three unsuccessful marriages and endured fertility problems, turning to alcohol and pills to cope with debilitating neuroses. Beneath the social mask of cheerful joie de vivre, Marilyn suffered enormously – and had the wherewithal to channel sorrow into her craft, evident in her interest in psychoanalysis and reliance on Method Acting to deliver authentic performances. Her untimely death at the age of 36 did not stop the ascension of her star in popular culture; quite the opposite, film experts and amateurs alike see her as a modern-day Aphrodite.

In this new PROJECTIONS series, we will examine the creation of Marilyn Monroe’s onscreen persona, and the psychological underpinnings that shaped not only how she projected herself, but also the ways in which film audiences continue to respond to her. We will consider the symbolism contained in Marilyn’s most famous film characters within three categories: the origins of her celebrity, the establishment of her icon, and a burning desire to disrupt widespread perceptions of who she was.



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